برج آزادی

«میدان شهیاد» که پیش از انقلاب اسلامی نام میدان آزادی کنونی است. در این میدان سازه‌ای زیبا و خیره کننده خوش می‌درخشد و آن «برج آزادی» است؛ برجی با ارتفاع 48 متر.

این برج به دستور فرح پهلوی در سال 1349 به دست حسین امانت، معمار قهار ایرانی، احداث شد و تا سال 1350 ساخت آن به طول انجامید. در اسفند ماه همان سال به پیشنهاد مدیر کل حفاظت آثار باستانی و بنا‌های تاریخی، توسط وزیر فرهنگ و هنر وقت، به فهرست آثار ملی کشور اضافه شد. هدف از ساخت این برج یادبودی برای جشن‌های 2500ساله‌ی شاهنشاهی ایران بود که به نام برج «شهیاد» شناخته می‌شد. پس از انقلاب اسلامی در سال 1357 به نام برج «آزادی» تغییر نام پیدا کرد.

این بنا شامل سه طبقه دارای چهار آسانسور و دو راه پله و 286 پلکان است. اگر خواستید از محوطه زیرین آزادی دیدن کنید، شاهد چندین سالن نمایش، نگارخانه، کتابخانه، موزه و… خواهید بود.

پارک‌های شهر تهران
اگر اهل تفریح در فضای سبز هستید، باید پارک‌های بکر شهر خود را بشناسید. تهران از آن دسته شهرهایی است که پارک‌های سرسبز بسیاری دارد که اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما به ارمغان می‌آورد.

شما می‌توانید با کمک سایت ایران چارتر از پیشنهادهای قیمت مناسب پرواز تهران و هتل تهران باخبر شوید.

پارک ملت
یکی از قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین پارک‌های تهران است که پذیرای افراد چه ایرانی چه خارجی می‌باشد. از امکانات تفریحی این پارک می‌توان به میزهای تنیس، مسیرهای پیاده‌روی، فوتبال دستی، زمین والیبال، زمین بدمینتون و میز و صندلی شطرنج اشاره کرد که استفاده از آن‌ها رایگان است.

در این پارک شما شاهد سردیس مشاهیری چون فردوسی، سعدی، حافظ، نیما یوشیج، شهریار و… خواهید بود. جدای از آن، وجود دریاچه مصنوعی در تیکت ارزان شمالی پارک که زیستگاه کوچکی است برای آبزیان، قورباغه و حتی اردک، به زیبایی این پارک افزوده است.

آب نمای موزیکال این پارک به همراه نورپردازی فوق العاده ی آن ارزش این جاذبه گردشگری را چند برابر کرده چراکه از محبوبیت بالایی برخوردار است.

باغ‌وحش پارک ملت برای کودکان جذابیت دگرگونه‌ای دارد که حتی افراد بزرگسال نیز از بازدید آن لذت می‌برند. این باغ‌وحش در قسمت غربی پارک کنار دریاچه قرار دارد

Related Post